Rodzaj studiów: niestacjonarne, Kierunek: Elektrotechnika, Typ pracy: magisterska, Lokalizacja: Gliwice, rok obrony: 2023  
					
					
					 | 1. | 
					 Temat pracy | 
					 Wykorzystanie regulatora histerezowego do minimalizacji komutacyjnych tętnień momentu silnika PM BLDC. | 
					 
					
					 | 2. | 
					 Promotor | 
					 
						dr inż. Janusz Hetmańczyk					  | 
					 
					
					 | 3. | 
					 Typ pracy | 
					 magisterska | 
					 
					
					 | 4. | 
					 Charakter pracy | 
					 teoretyczna | 
					 
					
					 | 5. | 
					 
					  
					   
					    Zakres i krótka charakterystyka pracy  | 
					    
					   
						| 
						  Cel pracy: Celem pracy jest sprawdzenie czy wykorzystanie regulatora histerezowego w układzie regulacji silnika PM BLDC pozwala na minimalizację komutacyjnych tętnień momentu.  
						 Założenia: Analiza pracy zostanie przeprowadzona dla bezszczotkowego silnika prądu stałego (PM BLDC) o mocy 300W zasilanego z napięcia 24V. Dyplomant powinien dysponować komputerem. Obliczania komputerowe zostaną wykonane w programie Matlab/Simulink. 
						 Motywacja: Dobre właściwości dynamiczne, łatwość sterowania oraz małe gabaryty powodują, że bezszczotkowe silniki z magnesami trwałymi znajdują zastosowanie w napędach urządzeń AGD, stacjach roboczych oraz pojazdach elektrycznych. Istotne są metody minimalizacji tętnień momentu elektromagnetycznego silnika PM BLDC. 
					     Opis tematu: Zakres pracy obejmuje: analizę literaturową, opis układu, budowę modelu komputerowego oraz badania. 
						 Spodziewane wyniki: Metoda ograniczające tętnienia momentu elektromagnetycznego silnika PM BLDC. 
						 | 
					    
					   
					  | 
					 
					
					 | 6. | 
					 
					  
					   
					    Literatura podstawowa  | 
					    
					   
						
					   	 
						 - Joong-Ho Song, Ick Choy, “Commutation Torque Ripple Reduction in Brushless DC Motor Drives Using a Single DC Current Sensor”, IEEE Transactions on Power Electronics, vol. 19, no. 2, pp. 312-319, March 2004.
 - I. O. K. Khudhair, T. Türker, “A Discrete-Time Controller for the Reduction of Commutation Torque Ripple in BLDCM Drives”, IEEE Explorer, 978-1-4673-8075-1,  pp. 122-127, 2016.
 						  
						 | 
					    
					   
					  | 
					 
					
 					
					 | 7. | 
					 Termin obrony | 
					 2023-09-30 | 
					 
 					
					 | 8. | 
					 Data ustalenia tematu | 
					 2020-04-21 | 
					 
					
					 | 9. | 
					 Uwagi | 
					   | 
					 
				 
				 Powrót do listy tematów
	 |