Rodzaj studiów: niestacjonarne, Kierunek: Elektrotechnika, Typ pracy: magisterska, Lokalizacja: Gliwice, rok obrony: 2023
1. |
Temat pracy |
Wykorzystanie regulatora histerezowego do minimalizacji komutacyjnych tętnień momentu silnika PM BLDC. |
2. |
Promotor |
dr inż. Janusz Hetmańczyk |
3. |
Typ pracy |
magisterska |
4. |
Charakter pracy |
teoretyczna |
5. |
Zakres i krótka charakterystyka pracy |
Cel pracy: Celem pracy jest sprawdzenie czy wykorzystanie regulatora histerezowego w układzie regulacji silnika PM BLDC pozwala na minimalizację komutacyjnych tętnień momentu.
Założenia: Analiza pracy zostanie przeprowadzona dla bezszczotkowego silnika prądu stałego (PM BLDC) o mocy 300W zasilanego z napięcia 24V. Dyplomant powinien dysponować komputerem. Obliczania komputerowe zostaną wykonane w programie Matlab/Simulink.
Motywacja: Dobre właściwości dynamiczne, łatwość sterowania oraz małe gabaryty powodują, że bezszczotkowe silniki z magnesami trwałymi znajdują zastosowanie w napędach urządzeń AGD, stacjach roboczych oraz pojazdach elektrycznych. Istotne są metody minimalizacji tętnień momentu elektromagnetycznego silnika PM BLDC.
Opis tematu: Zakres pracy obejmuje: analizę literaturową, opis układu, budowę modelu komputerowego oraz badania.
Spodziewane wyniki: Metoda ograniczające tętnienia momentu elektromagnetycznego silnika PM BLDC.
|
|
6. |
Literatura podstawowa |
- Joong-Ho Song, Ick Choy, “Commutation Torque Ripple Reduction in Brushless DC Motor Drives Using a Single DC Current Sensor”, IEEE Transactions on Power Electronics, vol. 19, no. 2, pp. 312-319, March 2004.
- I. O. K. Khudhair, T. Türker, “A Discrete-Time Controller for the Reduction of Commutation Torque Ripple in BLDCM Drives”, IEEE Explorer, 978-1-4673-8075-1, pp. 122-127, 2016.
|
|
7. |
Termin obrony |
2023-09-30 |
8. |
Data ustalenia tematu |
2020-04-21 |
9. |
Uwagi |
|
Powrót do listy tematów
|