Cel pracy: Celem pracy jest analiza literaturowa oraz modelowanie polowe różnego rodzaju systemów zawieszenia pojazdów trakcyjnych wykorzystujących zjawisko lewitacji elektromagnetycznej lub nadprzewodnikowej.
Założenia: W pracy zakłada się przeprowadzenie analizy literaturowej zawieszeń lewitacyjnych pojazdów trakcyjnych oraz przebadanie komputerowe bazujących na literaturze i własnych rozwiązań systemów zawieszenia. Zakłada się modelowanie komputerowe ANSYS 2D w zakresie pola elektromagnetycznego.
Motywacja: Przeprowadzenie analizy systemów zawieszenia elektromagnetycznego pojazdów trakcyjnych wykorzystane zostanie do opracowania nowych modeli pojazdów z zawieszeniem elektromagnetycznym, w tym nadprzewodnikowym o charakterze dydaktyczno - poznawczym.
Opis tematu: Praca ma charakter teoretyczny, z elementami analizy literaturowej oraz modelowania komputerowego. W ramach pracy przebadane będą różne rozwiązania zawieszenia elektromagnetycznego pojazdów trakcyjnych. Analiza komputerowa prowadzona będzie w zakresie pola elektromagnetycznego (z uwzględnieniem pola sił) bazując na modelach 2D. Przewiduje się przebadanie modeli znanych literatury oraz własnych. Kryterium przy opracowywaniu własnych systemów zawieszenia będzie możliwość ich aplikacji do modeli laboratoryjnych pojazdów oraz zapewnienie stabilności napędów na torowiskach o dużym promieniu skrętu.
Spodziewane wyniki: Wynikiem będzie systematyczna analiza teoretyczna i komputerowa systemów zawieszenia lewitacyjnego, z uwzględnieniem ich stabilności, prostoty sterowania napędu, dynamiki ruchu oraz możliwości aplikacji w modelach laboratoryjnych pojazdów.
|