Rodzaj studiów: stacjonarne, Kierunek: Elektrotechnika, Typ pracy: magisterska, Lokalizacja: Gliwice, rok obrony: 2026
1. |
Temat pracy |
Straty tarcia o powietrze w silnikach typu inrunner i outrunner. |
2. |
Promotor |
dr inż. Janusz Hetmańczyk |
3. |
Typ pracy |
magisterska |
4. |
Charakter pracy |
teoretyczna |
5. |
Zakres i krótka charakterystyka pracy |
Cel pracy: Celem pracy jest określenie udziału wybranych parametrów magazynu kinetycznego (wymiary geometryczne, ciśnienie, prędkość i innych) na straty tarcia o powietrze w silnikach typu inrunner i outrunner.
Założenia: Programy: Excel, Matlab/Simulink inne..
Motywacja: Chęć określenia jakie wielkości mają największy wpływ na straty tarcia o powietrze w silnikach inruner i outrunner.
Opis tematu: Zakres pracy obejmuje: krótki opis mechanizmu powstawania strat tarcia o powietrze, budowa modelu, analiza wyników symulacyjnych, podsumowanie.
Spodziewane wyniki: Określenie procentowego udziału strat tarcia o powietrze.
|
|
6. |
Literatura podstawowa |
- K. Krykowski, J. Hetmańczyk, Z. Gałuszkiewicz, P. Gałuszkiewicz, Air friction losses in the PM BLDC motor with external rotor (in Polish), The XIV National Conference Control in Power Electronics and Electric Drives, SENE 2019, Łódź 2019, pp. 1-6.
- Krykowski K.: Silnik PM BLDC w napędzie elektrycznym analiza, właściwości, modelowanie. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej Gliwice 2011.
|
|
7. |
Termin obrony |
2026-09-05 |
8. |
Data ustalenia tematu |
2025-06-16 |
9. |
Uwagi |
|
Powrót do listy tematów
|