Cel pracy: Zaprojektowanie układu napędowego odcinka przenośnika, stanowiącego część bufora pośredniego w linii produkcyjnej. Napęd ma zapewniać regulację prędkości transportu (minimum 2-3 poziomy lub płynna regulacja) oraz przystosowanie do pracy przy zmiennym obciążeniu (np. w zależności od zapełnienia bufora).
Założenia: Układ ma działać niezawodnie w zmiennych warunkach - zarówno pod obciążeniem (pełny bufor), jak i w stanie spoczynku lub częściowego obciążenia. Szczegółowe założenia i pełne techniczne dane wyjściowe do projektu zostaną określone później ze studentem realizującym temat.
Motywacja: Przenośniki z buforem są powszechnie wykorzystywane w przemyśle do synchronizacji różnych etapów produkcji lub montażu. Możliwość regulacji prędkości i dopasowania pracy napędu do chwilowego zapotrzebowania pozwala na lepsze zarządzanie procesem produkcji, energią i umożliwia zwiększenie niezawodności systemu.
Opis tematu: Projekt powinien obejmować analizę i wyznaczenie parametrów mechanicznych oraz elektrycznych układu napędowego, takich jak momenty obrotowe i prędkości, w zależności od różnych scenariuszy obciążenia oraz przewidzianego cyklu pracy. Należy przeprowadzić dobór odpowiednich silników, aparatury łączeniowej oraz pozostałych elementów toru głównego. W projekcie powinny zostać również określone warunki, jakie musi spełniać układ regulacji stosowany w danym napędzie. Całość rozwiązania powinna być zgodna z obowiązującymi normami i przepisami technicznymi.
Spodziewane wyniki: .
|