Cel pracy: Przeanalizować aktualny napęd - wady i wymagania - a następnie zaprojektować przekształtnikowy napęd lokomotywy o określonych parametrach (równoważnych z aktualnymi) z możliwością płynnego nastawiania prędkości w zadanym zakresie
Założenia: Napęd przekształtnikowy z możliwością płynnego nastawiania prędkości obrotowej silnika .Napęd dwusilnikowy - praca współbieżna. Szczegółowe założenia i pełne techniczne dane wyjściowe do projektu zostaną podane później - studentowi realizującemu temat.
Lokomotywa Lea BM-12, z wyposażeniem energoelektronicznym TUSO/M.
Dane techniczne:
Napięcie zasilania-144V
Pojemność baterii akumulatora-760Ah
Moc silnika napędowego-40kW
Zakres regulacji prądu wirnika przy rozruchu i hamowaniu-80-295A
Zakres siły pociągowej przy rozruchu-3,8-18,1kN
Napięcie zasilania obwodów sterowania-26V
Lokomotywa jest wykorzystywana w górniczym transporcie materiału oraz ludzi. Jest przykładem kolejki wąskotorowej.
Motywacja:
Opis tematu: Projekt powinien zawierać : Obliczenia parametrów mechanicznych i elektrycznych napędu (momenty, czasy i prędkości) w czasie pracy dla różnych przypadków obciążenia, i założonego cyklu jazdy. Dobór silnika, dobór przekształtnika i transformatora, aparatury łączeniowej i innych elementów obwodu głównego Określenie warunków jakie powinien spełniać układ regulacji w tego typu napędzie zgodne z obowiązującymi normami. Założenia do projektu układu sterowania Model napędu i badania podstawowe symulacyjne (wariantowo) Obliczenia zrealizowane zgodne z aktualnymi normami branżowymi
Spodziewane wyniki:
|