Rodzaj studiów: niestacjonarne, Kierunek: Elektrotechnika, Typ pracy: inżynierska, Lokalizacja: Gliwice, rok obrony: 2024
1. |
Temat pracy |
Wpływ wybranych parametrów silników PM BLDC na straty tarcia o powietrze. |
2. |
Promotor |
dr inż. Janusz Hetmańczyk |
3. |
Typ pracy |
inżynierska |
4. |
Charakter pracy |
projektowa |
5. |
Zakres i krótka charakterystyka pracy |
Cel pracy: Celem projektu jest określenie udziału wybranych parametrów silników PM BLDC (wymiary geometryczne, ciśnienie, prędkość i innych) na straty tarcia o powietrze.
Założenia: Student dysponuje komputerem. Programy: Excel, Matlab/Simulink. Rodzaj silnika (inrunner lub outrunner) zostanie określony na etapie wyboru tematu.
Motywacja: Chęć określenia jakie wielkości mają największy wpływ na straty tarcia o powietrze.
Opis tematu: Zakres pracy obejmuje: krótki opis mechanizmu powstawania strat tarcia o powietrze, budowa modelu (Excel, Matlab/Simulink), analiza wyników symulacyjnych (obliczeniowych), podsumowanie.
Spodziewane wyniki: Określenie procentowego udziału strat tarcia o powietrze.
|
|
6. |
Literatura podstawowa |
- Hetmańczyk, J., Krykowski, K., Gałuszkiewicz, P., Gałuszkiewicz, Z. (2019). Straty tarcia o powietrze w silniku PM BLDC z wirnikiem zewnętrznym. In Sterowanie w energoelektronice i napędzie elektrycznym "SENE 2019" : XIV Konferencja naukowa, Łódź, 20-22 listopada 2019. [Dokument elektroniczny].
- Krykowski K.: Silnik PM BLDC w napędzie elektrycznym analiza, właściwości, modelowanie. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej Gliwice 2011.
|
|
7. |
Termin obrony |
2024-02-05 |
8. |
Data ustalenia tematu |
2023-05-23 |
9. |
Uwagi |
|
Powrót do listy tematów
|