Politechnika Śląska w Gliwicach

Katedra Energoelektroniki, Napędu Elektrycznego i Robotyki
Dla studentów / Tematy prac dyplomowych i projektów inżynierskich


Rodzaj studiów: niestacjonarne, Kierunek: Elektrotechnika, Typ pracy: inżynierska, Lokalizacja: Gliwice, rok obrony: 2024


1. Temat pracy Wpływ wybranych parametrów silników PM BLDC na straty tarcia o powietrze.
2. Promotor dr inż. Janusz Hetmańczyk
3. Typ pracy inżynierska
4. Charakter pracy projektowa
5.

Zakres i krótka charakterystyka pracy

Cel pracy: Celem projektu jest określenie udziału wybranych parametrów silników PM BLDC (wymiary geometryczne, ciśnienie, prędkość i innych) na straty tarcia o powietrze.

Założenia: Student dysponuje komputerem. Programy: Excel, Matlab/Simulink. Rodzaj silnika (inrunner lub outrunner) zostanie określony na etapie wyboru tematu.

Motywacja: Chęć określenia jakie wielkości mają największy wpływ na straty tarcia o powietrze.

Opis tematu: Zakres pracy obejmuje: krótki opis mechanizmu powstawania strat tarcia o powietrze, budowa modelu (Excel, Matlab/Simulink), analiza wyników symulacyjnych (obliczeniowych), podsumowanie.

Spodziewane wyniki: Określenie procentowego udziału strat tarcia o powietrze.

6.

Literatura podstawowa

  1. Hetmańczyk, J., Krykowski, K., Gałuszkiewicz, P., Gałuszkiewicz, Z. (2019). Straty tarcia o powietrze w silniku PM BLDC z wirnikiem zewnętrznym. In Sterowanie w energoelektronice i napędzie elektrycznym "SENE 2019" : XIV Konferencja naukowa, Łódź, 20-22 listopada 2019. [Dokument elektroniczny].
  2. Krykowski K.: Silnik PM BLDC w napędzie elektrycznym analiza, właściwości, modelowanie. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej Gliwice 2011.
7. Termin obrony 2024-02-05
8. Data ustalenia tematu 2023-05-23
9. Uwagi  

Powrót do listy tematów

 © 2002 - 2025 Politechnika Śląska, Wydział Elektryczny, KENER