Politechnika Śląska w Gliwicach

Katedra Energoelektroniki, Napędu Elektrycznego i Robotyki
Dla studentów / Tematy prac dyplomowych i projektów inżynierskich


Rodzaj studiów: stacjonarne, Kierunek: Informatyka, Typ pracy: inżynierska, Lokalizacja: Gliwice, rok obrony: 2024


1. Temat pracy Komputerowy system zarządzania przemysłowym procesem produkcyjnym wytwarzania urządzeń elektronicznych
2. Promotor dr inż. Paweł Lasek
3. Typ pracy inżynierska
4. Charakter pracy projektowa
5.

Zakres i krótka charakterystyka pracy

Cel pracy: Celem niniejszej pracy magisterskiej jest opracowanie aplikacji do nauki gry w szachy, która umożliwi użytkownikom rozwijanie umiejętności szachowych na różnych poziomach zaawansowania. Aplikacja będzie miała na celu wspieranie nauki taktyk, strategii, analizy partii oraz doskonalenie umiejętności rozwiązywania problemów szachowych.

Założenia: - Stworzenie intuicyjnego interfejsu użytkownika umożliwiającego łatwą nawigację i korzystanie z aplikacji. - Rozwiązywanie zagadek szachowych, analiza partii oraz nauka poprzez interaktywne lekcje. - Udostępnienie bazy danych partii szachowych oraz możliwość przeglądania i analizowania znanych partii mistrzowskich. - Implementacja silnika szachowego, który zapewni realistyczną symulację gry i umożliwi wykrywanie nieprawidłowych ruchów. - Zapewnienie możliwości personalizacji ustawień gry, takich jak czas na partię, a także dostosowanie wyglądu planszy i figur.

Motywacja: Motywacją do przeprowadzenia tego projektu jest rosnące zainteresowanie grą w szachy oraz potrzeba dostępności zaawansowanych narzędzi do nauki i doskonalenia umiejętności w tej dziedzinie. Aplikacja do nauki gry w szachy będzie miała na celu dostarczenie użytkownikom interaktywnej i angażującej platformy, która umożliwi im rozwijanie umiejętności szachowych w sposób efektywny i dostosowany do ich indywidualnych potrzeb.

Opis tematu: Praca skupi się na projektowaniu i implementacji kompleksowej aplikacji do nauki gry w szachy. Aplikacja będzie oferować różnorodne funkcje, takie jak trening taktyczny, nauka strategii, analiza partii i interaktywne lekcje. Wykorzystane zostaną zaawansowane technologie programistyczne i algorytmy szachowe, aby zapewnić wysoką jakość interakcji i efektywność procesu nauki.

Spodziewane wyniki: Spodziewane wyniki pracy obejmują stworzenie funkcjonalnej aplikacji do nauki gry w szachy. Aplikacja będzie zawierać zaawansowane funkcje szachowe, takie jak generowanie zagadek, analiza partii, rekomendacje ruchów i personalizowalne ustawienia gry. Przewiduje się, że aplikacja zapewni użytkownikom angażujące i efektywne narzędzie do nauki i doskonalenia umiejętności szachowych na różnych poziomach zaawansowania.

6.

Literatura podstawowa

7. Termin obrony 2024-02-05
8. Data ustalenia tematu 2023-07-14
9. Uwagi  

Powrót do listy tematów

 © 2002 - 2025 Politechnika Śląska, Wydział Elektryczny, KENER