Cel pracy: Celem pracy jest uzyskanie odpowiedzi na pytanie czy nowoczesne technologie generowania i przetwarzania obrazu mają potencjał do bycia kluczowymi na rynku gier i aplikacji 3D.
Założenia: Wykorzystanie platformy opartej na karcie graficznej Intel ARC A750/A770.
Motywacja: Chęć sprawdzenia i zwiększenia świadomości potencjału, jaki drzemie w rozwiązaniach, które dopiero zaczynają pojawiać się na rynku i mają bardzo obiecującą przyszłość.
Opis tematu: W ramach pracy zostanie zbadany wpływ technologii takich jak: Supersampling, Ray tracing, Variable Refresh Rate, Resizable Bar, Vulkan (API), sprzętowa akceleracja AV1 oraz praktyczne wykorzystanie AI. Oprócz tego praca będzie zawierała analizę architektury Xe HPG a także testowanie wzorcowe (Benchmark) - renderowanie, szyfrowanie, kodowanie/dekodowane, archiwizacja oraz wykresy porównawcze w zależności od rozdzielczości. Kolejnym krokiem będzie porównanie z rozwiązaniami konkurencji - Nvidia/AMD oraz analiza kwestii takich jak opłacalność, zużycie energii, potencjał na rynku.
Spodziewane wyniki: Obszerne wnioski poparte dowodami, wykresami i analizami.
|